Julin Dombrowe; I Region Värmlands delårsrapport syns spåren av pandemin

Tisdag 20 oktober 2020

– ”Vem hade kunnat anat att när vi satte budget för år 2020 att vi skulle möte en pandemi. En pandemi som slagit hårt mot hela vårt samhälle och det har varit tufft att hantera den uppkomna situationen. Av den orsak kommer vi inte kunna uppnå alla vår mål, då fokus fått skiftas om.
Jag är otroligt stolt och imponerad över den kraft som finns i vår organisation. Hur alla enheter enskilt och tillsammans med andra snabbt ställt om, för att stödja våra medborgare och företagare. Vi har nu ännu tydligare börjat samverkat mellan kommuner, organisationer och inom regionen till följd av pandemin. Och jag hoppas att det kommer att hålla i, även efter krisen.
Jag vill ännu en gång också tacka alla våra medarbetare för deras positiva arbete. Ni är och har varit helt fantastiska att hantera pandemin. – Ett utdrag ur Eva Julin Dombrowes anförande på regionfullmäktige, i diskussionen om delårsrapporten 2020