Arman Teimouri

Riksdagsledamot

Kontaktuppgifter

Jag är liberal och tror på liberala värderingar och idéer. I det stora hela tycker jag att liberal politik gör gott för både demokrati, rättvisa, feminism och jämställdhet, som för ekonomin, både här hemma och i resten av världen. Livet ska inte vara ett lotteri. Du ska ha möjlighet och frihet att göra det du vill.

Därför vill jag kämpa för ett fortsatt öppet, utvecklande och inkluderande samhälle. Vi behöver skapa fler jobb genom bättre företagsvillkor, stärka polisen och det lokala trygghetsarbetet och ha en generös och human flyktingpolitik med genomtänkt integrationsarbete. Vi står inför en tuff resa att återfå en liberal röst i riksdagen. Det krävs ett målmedvetet teamarbete och i den resan vill jag gärna delta.

Jag är energi- och näringspolitisk talesperson för Liberalerna. Ska vi klara av våra klimatutmaningar och stärka svensk konkurrenskraft krävs ett omtag av regeringens misslyckade energipolitik. Samma gäller näringslivet där regeringen vill på olika sätt bestraffar företagande – bland annat genom höjda skatter och införande av vinstförbud för olika branscher. När vi nu ska omstarta Sverige efter pandemin är det genom att företagare vågar anställa, investera och har framtidstro.

Arman Teimouri är idag förutom riksledamot också ledamot i riksdagens näringsutskott och ledamot i Nordiska rådet. Han är Liberalernas talesperson i energi- och näringspolitisk.

2 september 2021

Teimouri åter till riksdagens näringsutskottet!

Arman Teimouri, blir ny ledamot i näringsutskottet och energi- och näringspolitisk talesperson. Ska vi klara av våra klimatutmaningar och stärka svensk konkurrenskraft krävs ett…