Vi ska vara stolta att andra kopierar oss!

Torsdag 17 maj 2018

Vi ska vara stolta att andra kopierar oss. Det skriver vår riksdagskandidat Arman Teimouri i senaste utgåvan av Tidningen Nu.

Kopiera, härma, efterapa, plagiera, planka eller varför inte trendordet klona? Kärt barn har många namn. Att kopiera har gjorts i alla tider. I vissa branscher anses det vara fel, exempelvis i skolan och tur är väl det? Men i näringslivet har kloning alltid på något vis varit förenat med framgång. Istället för att satsa kapital, på nya idéer som kan slå fel, väntar företaget in att någon gör grundjobbet och sedan snor man idén och gör det till sitt. Eller försöker i alla fall.

Kika runt i din närhet. Jag är helt övertygad om att någonstans i ditt hem eller på ditt kontor finns det en pryl, något som hänger på väggen, musik eller kanske till och med ett lamm som just är klonat. Eller kopierad.

Väljer du att efterapa eller planka något bör du någonstans välja det som är bäst. Varför klona något som redan är dåligt? Det gäller hur som helst att vara lite smart. Du bör göra det hela något bättre, annars kommer målgruppen ändå inte att vilja ha det. Vem vill ha en kopia?

Läs hela krönikan här i sin helhet: http://www.tidningen.nu/arman-teimouri-vi-ska-vara-stolta-att-andra-kopierar-oss/