Pressträff med hälso- och sjukvårdsnämnden

Onsdag 13 maj 2020

Före lunch höll presidiet i Hälso- och sjukvårdsnämnden, Eva Julin Dombrowe (L), Marianne Utterdahl (SiV) och Mats Sandström (S) tillsammans med tf hälso- och sjukvårdsdirektör Lena Gjevert en gemensam pressträff för att säkerställa att personer fortfarande ska söka vård samt informera om Region Värmlands kampanj ”Tillsammans tar vi Värmland genom Coronautbrottet”

🔸Vi vill på ett tydligt sätt berätta att vården till stora delar fungerar som vanligt men med säkerhetsåtgärder för att Coronaviruset inte ska spridas i Region Värmlands verksamheter.

🔸För att nå den viktiga gruppen 70 år och äldre har Region Värmland valt att göra ett hushållsutskick i form av ett vykort.

🔸Vykortet börjar skickas ut i slutet av denna vecka. Totalt når vi 37 300 hushåll.

”Vi i politiken vill passa på att tacka alla i Värmland för att ni följer våra och andra myndigheters rekommendationer och för att ni håller i och håller ut. Värmland har hittills haft en flack smittspridningskurva. Det hade vi inte haft om ni inte hade varit med och bidragit. Så åter igen, tack och glöm inte att fortsatt följa rekommendationerna” – Eva Julin Dombrowe regionråd (L)