Liberalerna i Region Värmland söker politisk sekreterare

Tisdag 28 februari 2023

Liberalerna i Region Värmland söker nu en politisk sekreterare som vill vara med på resan mot valet 2026. Efter 12 år av styrande är vi nu i opposition och tillhör den största oppositionsgruppen tillsammans med Moderaterna och Kristdemokraterna. Målet till 2026 är tydligt, vi ska öka i valet och ta tillbaka makten.

I rollen som politisk sekreterare arbetar du nära vårt regionråd och har en stödjande funktion mot partiets förtroendevalda. Som politisk sekreterare deltar du i det dagliga politiska arbetet och har där en viktig roll i att stärka Liberalernas positioner. Arbetsuppgifterna är varierande, men fokus är på underlag till debattartiklar, motioner, press- och mediarelationer och sociala medier. Arbetet med extern och intern kommunikation är särskilt viktigt.

Då mycket av arbetet sker på egen hand krävs det att du är strukturerad, men också är flexibel. Det är en självklarhet att du som sökande har liberala värderingar.

Vi söker dig som:

Uttrycker dig väl i både tal och skrift och behärskar olika typer av politiskt skrivande.

Har vana av att använda och kommunicera politiska budskap i sociala medier och annan media.

Har förmåga att arbeta tillsammans i en grupp, men också med förmågan att arbeta självständigt och strukturerat utifrån givet uppdrag.

Är kreativ och har en analytisk förmåga.

Det är meriterande om du har:

Universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation eller samhällsvetenskap eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenheter av mediehantering.

Erfarenhet av att arbeta i någon typ av layoutprogram, exempelvis Photoshop, Canva.

God kännedom om, och erfarenhet av, Liberalernas politik och organisation.

Körkort.

Anställningsform, tillträde, placeringsort:

Tjänsten är en visstidsanställning hos Liberalerna i Region Värmland t.o.m. 2026-12-31. Tjänstgöringsgrad är 50% med målstyrd arbetstid.

Tjänsten är ett förordnande som politisk sekreterare vilket enligt kommunallagen berättigar till tjänstledighet från ditt nuvarande arbete. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Placeringsort är Karlstad (eventuellt distansarbete kan diskuteras). Intervjuer sker löpande.

Kontaktperson: Sara Gunnarsson tel. 070-774 60 10

Skicka ditt CV samt personliga brev till: sara.gunnarsson@regionvarmland.se märk din ansökan i ämnesraden med ”Ansökan politisk sekreterare”.